Midsonas hållbarhetsarbete prisas

måndag den 13 februari 2023

Midsona AB (publ) meddelar idag att bolaget vunnit titeln som börsens mest hållbara bolag inom kategorin dagligvaror och kommer på tredjeplats totalt sett i den årliga rankingen Hållbara Bolag 2022.

För femte året i rad har Lunds universitet, Dagens industri och Aktuell Hållbarhet granskat storbolagens hållbarhetsarbete. Undersökningen har granskat totalt 131 svenska börsbolags hållbarhetsarbete under perioden maj till augusti 2022 med fokus på risk och styrning.

”Hållbarhetsperspektivet är en viktig del i Midsonas strategi och påverkar hela bolagets agenda. Vi är därför mycket stolta över placeringen i hållbarhetsrankningen som visar att vårt aktiva hållbarhetsarbete ger resultat”, säger Peter Åsberg, VD och koncernchef, Midsona.

Undersökningen består av två delar, en studie och analys av bolagens års-/hållbarhetsredovisningar och hemsidor, samt en omfattande enkät. Midsona delar förstaplatsen med Essity och tredjeplatsen med Essity, Trelleborg och Swedbank.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Åsberg, VD och Koncernchef

E-post: peter.asberg@midsona.com

Om Midsona

Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande med produkter som hjälper människor till ett mer hälsosamt och hållbart liv och till en ökad insikt om råvarans ursprung och transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Pressmeddelande - Midsonas hållbarhetsarbete prisas