Midsonas VD och ledande befattningshavare utnyttjar teckningsoptioner

måndag den 21 december 2020

I samband med lösenperioden för incitamentsprogrammet som antogs på Midsonas extra bolagsstämma den 1 december 2017 har Midsonas verkställande direktör Peter Åsberg tecknat 68 400 B-aktier till ett belopp om 3 420 000 kronor med stöd av teckningsoptioner. Av de 187 000 teckningsoptioner som överläts till ledande befattningshavare i Midsona inom ramen för incitamentsprogrammet har nu totalt 187 000 utnyttjats för teckning av B-aktier, varigenom bolaget tillförs cirka 10,7 miljoner kronor.

Varje teckningsoption berättigade till, efter omräkning enligt villkoren, 1,14 B-aktier till teckningskursen 50,00 kronor per aktie. Antalet nya B-aktier uppgår följaktligen till 213 180, innebärande en utspädning om cirka 0,3 procent.

Informationen lämnades genom Peter Åsbergs försorg för offentliggörande den 21 december 2020 kl 14:30 CET

Midsona - Pressmeddelande Nyttjande av teckningsoptioner - 21 dec 2020